Influencerių įtaka mados pasauliui
Parašė BENAS BALTRENAS

Šiuo metu greitoji popmedijos kultūra ir influencerių įtaką vartotojui yra pasiekusi karščiausią piką. Kasdien galima matyti tūkstančius nuomonės formuotojų reklamuojančių begalę skirtingų produktų. Naudodamiesi skirtingomis strategijomis, vieni jų viešai deklaruoja apie tai, jog už reklamą yra sumokėta, kiti stengiasi savo kuriamą turinį pateikti taip, lyg tai būtų nuoširdi asmeninė rekomendacija.
Apie šią „nešvarią“ influencerių verslo pusę, kuomet nuomonės formuotojai dažnai bando nuslėpti apmokėtą reklamą ar rekomenduoja produktą, kurio net nėra išbandę, pasaulis jau kalba senokai. Tikriausiai esate girdėję apie liūdnai pagarsėjusį FYRE festivalį, kuomet pramogų šou pasaulio atstovai stengėsi nuslėpti, kad už reklamą socialiniuose tinkluose buvo sumokėta. Po šio skandalingo festivalio fiasko, sekėjai bei vartotojai nubudo. Susidūrę su melaginga ar apgaulinga reklama, jie influencerių reklamuojamą produktą, prekę ar renginį pradėjo vertinti daug kritiškiau.
Kasmet influencerių įtaką auga ir, tikėtina, dar augs. Medijos pasaulyje, kuomet viskas ranka pasiekiama, sunku nepasimesti ir suvokti to, kas iš tikrųjų tikra ir svarbu. Dažnai pastebime, kad dalis influencerių formuodami sekėjų nuomonę apie savo asmenybę bei „tikrą kokybę“, pabrėžia tai brand‘iniais drabužiais, aksesuarais ir kitais prabangiais daiktais. Kuriamas glamūro įvaizdis, o ryškiomis etiketėmis ir blizgančiomis pakuotėmis „įrodoma“ produktų vertė.
Ši atrodo nekalta ir žaidimo forma kuriama reklama, pateikiama socialiniuose tinkluose jaunajai auditorijai. Tačiau yra ir dar viena tamsioji tokios reklamos pusė, ir, ko gero, dar tamsesnė, nei minėtoji apie „užslėptą reklamą“.
Dalis influencerių reklamuodami tik glamūrinius prekinius ženklus prisideda prie didžiųjų parduotuvių monopolijos, kuomet konkurencija mažesniems pardavėjams tampa sunkiai pakeliama ir dažnu atveju nesąžininga.
Tūkstančių ar milijonų sekami veidai dažniausiai reklamuoja itin brangius daiktus. Garsiausi prekiniai ženklai, naujos dėžutės, blizgančios pakuotės – tapo įprasta praktika matoma socialinėje erdvėje.
Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, o kas čia blogo: žinomas veidas reklamuoja garsų brand‘ą? Bet, ar kada nors pagalvojote, kad visuomenei formuojamas produktų kainos pojūtis ir suvokimas apie kokybę yra iškreiptas ir net gi žalingas? Dėl tokio klaidingo supratimo, pralaimi tik galutinis produkto vartotojas. Kaip? Labai paprastai: vartotojas reklamuojamą produktą stengiasi įsigyti tik iš tiesioginių parduotuvių už ženkliai didesnę kainą, nei pirkdamas tą patį daiktą iš kitų pardavėjų, kurie kuria tvarų verslą, pavyzdžiui, atsisako naujų plastikinių pakuočių ir siūlo prekes įsigyti paprastoje, antrą kartą naudojamoje dėžėje.
Ar atkreipėte dėmesį, koks turinys dažniausiai skelbiamas: graži dėžutė, ją atidarius dar vienas dailus įpakavimas, šūsnis popieriaus ir tik tuomet galutinis produktas. Žinoma, įsigijus naują daiktą ir gavus jį dailioje, naujoje ir blizgančioje pakuotėje – malonu. Na, kokioms penkioms minutėms… Vėliau pakuotė juk nebereikalinga ir yra tiesiog išmetama.
Kuomet supranti, kokių resursų reikėjo tos pakuotės pagaminimui, transportavimui, kiek bereikalingo CO2 buvo „padovanota“ planetai, vien dėl tuščio kelių minučių pasipuikavimo – darosi liūdna ir baisu. Kasmet, vien dėl prabangių įpakavimų gamybos ir tvarkymo gamtai padaroma žala vertinama milijonais.
Tokia glamūrinių influencerių formuojama marketingo praktika skatina tik dar didesnį vartotojiškumą, resursų švaistymą ir iškreipia jaunosios auditorijos vertybių suvokimą.
Labiausiai gaila, kad šioje suformuotoje verslo aplinkoje nebelieka vietos kompanijoms bei nuomonės formuotojams, kurie gali pasiūlyti produktus ar paslaugas, tausojančius aplinką ir gamtą: kažką tvaraus, perdirbto ar panaudojamo antrą kartą.
„Mados esmė – ne etiketės. Ne prekės ženklai. Tai kažkas kito, kas kyla iš vidaus.“
Ralph Lauren
Šių dienų kontekste, kuomet pasaulis stengiasi kovoti su resursų švaistymų bei klimato kaita, o atsakingi verslai priima sprendimus draugiškus aplinkai – aukštosios mados kutiurjė žodžiai skamba dar giliau ir teisingiau.
Tad, kaip neperžengti plonytės ribos tarp noro dėvėti kokybišką prabangaus ženklo drabužį ir puikybės, tuštumo, siekio pasipuikuoti tik blizgesiu, neatsižvelgiant į pasaulinio masto problemas?
Šiuo metu visi mes dar mokomės įsisąmoninti, kad išskirtinė kokybė nėra lygu etiketei ar prašmatniam produkto įpakavimui. Džiugina, kad vis daugiau žinomų nuomonės formuotojų savo sekėjus skatina įsigyti kokybiškus daiktus, tačiau kartu ir koncentruojasi į planetos išsaugojimą, žaliąją kultūrą ir tikrąsias produktų savybes.
Mūsų kompanija siekia prisidėti prie planetos išsaugojimo, taršos stabdymo ir bereikalingo švaistymo, todėl savo klientams kuriame galimybę rinktis.
Mūsų el. parduotuvėje Jūs visuomet galite įsigyti garsių prekinių ženklų naujausių kolekcijų drabužius dailioje pakuotėje, tačiau taip pat suteikiame galimybę rinktis originalius dizainerių kūrinius be jų ženklinimo ir etikečių, paprastoje, mažiau išvaizdžioje pakuotėje už žymiai mažesnę kainą.
Ar drabužio grožis, silueto kirpimas bei audinio kokybė nukenčia dėl paprastesnio įpakavimo ir etikečių nebuvimo? Tikrai ne!